Урок математики - 1 клас

Тема: Число 3. Цифра 3. Склад числа 3. Відношення «довше», «коротше», «однакові». Трикутник.

Мета: вивчити число 3, його склад та написання; формувати поняття «довший», «коротший», «однакові»; удосконалювати навички лічби; розвивати обчислювальні навички, пам'ять, математичне мовлення, вміння працювати самостійно та в парах;

Корекційна мета: розвивати мислення, просторові навички, дрібну моторику рук;

Виховувати шанобливе відношення один до одного під час роботи в парах;

Компетентність: навчати умінь витягати користь із досвіду.

Обладнання: геометричні пенали, кубики, картки доміно, геометричні фігури, набір цифр, кольорові олівці, смужки різної довжини, таблиці, картки, лялька-герой мультфільму Губка Боб, картки індивідуально-корекційної роботи «Сундучок-помічничок».

Тип уроку: відкриття нового знання.

Хід уроку

І. Організація класу.

Разом ми йдемо в країну знань.
Ти зі мною в класі поруч стань.
Повернись, обернись і на вчителя дивись.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Орієнтація учнів.

Рахунок в прямому та зворотному порядку в межах 10.

Назвати «сусідів» числа 5, 8.

Порівняти числа 3 та 7, 9 та 4.

Назвати наступне число за числом 6; попереднє числа 5.

2. Гра «Виконай і прочитай»

- Вам потрібно відшукати і прикріпити відповідну кількість геометричних фігур так, щоб виконувалася нерівність. А потім прочитати цю рівність чи можливо нерівність.

3. Підготовча бесіда.

- А чи знаєте ви, яке число стоїть після 2. (3).

- А в назвах яких казок зустрічається число 3. «Троє поросят», « Три ведмедя», «Три товстуна».

III. Постановка навчального завдання.

- Хто здогадався, з яким числом ми сьогодні будемо продовжувати працювати.

- Так, ми повторимо як позначають число 3. Потренуємося записувати його цифрою. Згадаємо, як складається це число, у якій фігурі ховається число 3. А ще нас чекає багато цікавої роботи.

IV. Ігровий момент.

(Якесь шарудіння під столом вчителя).

- Ой! Хто це тут? (Діти відповідають: Губка Боб)

- Я дізнався, що у вас буде відкритий урок, з математики, тому вирішив завітати до вас, заховавшись під стіл. Але тут так незручно і мені нікого не видно. Чи дозволите мені також бути присутнім на уроці, адже мені у вас дуже подобається? (Так).

- А ще, діти , Губка Боб прийшов до нас не спроста. Він для учнів, які будуть активними і гарно працюватимуть, які вміють правильно сидіти за партою, піднімають руку для відповіді приготував призи-гостинці.

- Сідай Губко Бобе, бо діти вже готові продемонструвати свої знання.

V. «Відкриття» дітьми нового знання.

1. Склад числа 3.

- Ви всі дуже любите гратися в гру «Черепашки-ніндзя» і при цьому ви користуєтесь кубиком. Пригадайте, як позначають число 3 на боці кубика з гри. Візміть кубик до рук і продемонструйте мені. Скільки всього крапок.

- А скільки крапок на кожній частині картки лото? (1, 2).

- Скільки всього крапок? (3).

- Як одержали число 3? (До 2 додали ще 1).

2. Позначення числа 3 цифрою.

- А це що за знаки на дошці? Що вони означають?

1 2 3

(Це цифри, вони позначають відповідне число).

- Прочитаємо цифри зображені на дошці. (1, 2, 3).

3. Запис цифри 3 до зошита.

а) повторення написання цифри;

- Повторимо, з яких елементів складається написання цифри 3? (Цифра 3 складається з 2-х півовалів).

- Відкриємо зошити.

Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
До роботи враз візьмусь.

б) підготовка руки до письма;

в) самостійний запис цифри до зошита.

Підсумок.

- Про що дізналися? (Що число 3 складається з 2 та 1 та з трьох 1).

- Чого вчилися ? (Правильно записувати цифру 3 до зошита).

Фізкультхвилинка.

4. Робота з предметами. Порівняння предметів.

- Попрацюємо з предметами. Скільки у підставці олівців? (Три).

- Який олівець довший – жовтий чи синій? (жовтий довший, ніж синій).

- Який олівець коротший – синій чи червоний? (синій коротший, ніж червоний).

- Перевіримо наші припущення. Вийміть олівці з підставки.

- Як покласти олівці один до одного, щоб легко порівняти, який довший, а який коротший?. Об'єднайтесь в пари і порадьтесь. Готовність відповіді покажіть з'єднанням рук.

(Вчитель підносить «мікрофон» до тих, хто від пари пояснює дії. Вислуховує всіх не коментуючи відповіді.)

- Правильна відповідь така. Початки олівців треба покласти на один рівень, тоді кінці олівців покажуть, який кінець довший, який коротший.

- Хто відповів правильно підніміть руки. Поаплодуємо їм.

Підсумок.

- Про що дізналися? (Як порівнювати довжини олівці).

5. Самостійна робота з порівняння предметів.

- Порівнювати так можна не тільки олівці, а і інші предмети.

- У вас на партах лежать по три смужки. Самостійно порівняйте їх: яка з них коротша, яка довша, які однакові.

(Перевірка індивідуальна, з поясненням, як робили порівняння).

Підсумок.

- Чого навчилися? (Порівнювати довжини предметів).

6. Ознайомлення з відрізком.

- В математиці не тільки порівнюють фігури, а й їх створюють. Цікаво, як це роблять? Створюють фігури з відрізаних частин прямої лінії. Такі відрізані частини прямої називаються відрізками. Заглянемо до майстерні, де створюють відрізки.

- Хто зіграє роль прямої?

- Хто бажає грати роль Королеви Геометрії з ножицями?

- Відріж, будь ласка, частину прямої. (Учень відрізає частину від прямої).

- Ось це відрізок. Бо його відрізали від прямої.

- А інші частини не відрізки, бо вони ніби промінчики залишилися в прямій.

- А як же упізнати відрізок?

- А так виглядають накреслені відрізки. Скільки їх? (Три).

- Хто помітив, як позначили кінці відрізків? (Позначили крапочками початок і кінець відрізка).

- Чи можна дивлячись на них сказати, який з них довший? Коротший? Чому?

(Перший відрізок коротший, ніж другий і третій, а другий і третій – однакової довжини).

Підсумок.

- Про що дізналися? (Що відрізки – це частина прямої і кінці відрізка обов’язково позначають крапками).

7. Практична робота з накреслення відрізка до зошита.

- Накреслимо і ми відрізок до зошита.

- У зошиті позначений початок відрізка крапкою. Позначте кінець відрізка, довжина якого 3 клітинки. (Учні ставлять крапку через три клітинки).

- За допомогою лінійки і простого олівця накресліть рівненький відрізок.

(Перевірка індивідуальна з наданням допомоги слабшим учням).

Гімнастика для очей.

VІ. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

1. Демонстрація і назви складових трикутника.

- В математиці є фігура, у самій назві якої ховається число 3.

- Хто зрозумів, про яку фігуру йдеться мова? (Трикутник).

- Ось так виглядає накреслений трикутник. (Вчитель демонструє накреслений трикутник).

- Трикутник назвали так тому, що він має 3 кути, 3 сторони та 3 вершини. Вершини трикутника – це точки кутів трикутника.

2. Практична робота з предметами. Моделювання трикутника.

- Змоделюйте, трикутник з олівців.

- Що позначає олівець у моделі трикутника? (Сторону трикутника).

- А скільки сторін у трикутника? (Три).

- А вершин скільки? (Теж три).

- Чи бажаєте накреслити трикутник?

(Деференційований підхід до виконання учнями креслення трикутника. Учні з високим та достатнім рівнем навчання – самостійно креслять трикутник; з середнім – за допомогою позначених крапок; з низьким – за допомогою шаблону.)

- Розфарбуйте накреслені трикутники.

Підсумок.

- Чого вчилися? (Креслити трикутник).

- Чому так називається ця фігура? (Бо має три вершини, три кути і три сторони).

- Про кути ми поговоримо ще в 3 класі, а сьогодні повернемося до числа 3, до його складу.

VII. Включення в систему знань і повторення.

1. Робота з картками.

- Що пропонується зробити? (Розв'язати приклади).

- Яку дію треба виконати? (Додавання).

- Прокоментуємо 1 приклад і запишемо його в зошит.

(Учень коментує розв’язання 1 прикладу).

- Другий приклад виконайте самостійно.

(Учні самостійно записують і розв’язують 2 приклад. Перевірка розв’язання).

VIII. Рефлексія діяльності.

- З яким числом сьогодні працювали? (3).

- Що дізналися про склад числа? (Складається з 1 і 2 або з 3 одиниць).

- Чого навчилися на уроці? (Креслити відрізки та будувати трикутники).

- Чи сподобався урок?

- А тобі, Губко Бобе, сподобалося, як діти працювали?

Оцінювання роботи учнів на уроці.

- Мені дуже сподобалося, як учні працювали на уроці. (Відмітити хто працював краще, активніше, а кому треба старатися ще краще). Але сьогодні я дізнався багато цікавого, тому як і обіцяв, приготував для вас гостинці.

/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3344_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3348_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3360_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3368_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3384_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3388_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3403_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3406_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3411_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3424_1.jpg/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3429.JPG/Files/images/maysternya/papka-03/IMG_3409.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 914