Повернутися до звичайного режиму

"Робота з глиною" - трудове навчання та корекція вад розвитку школяра, інтегрований урок у 2 класі

Тема. Робота з глиною. Ліплення овочів.

Мета: Ознайомити учнів з глиною та властивостями глини. Навчити простих прийомів ліплення; навчити правильно організовувати своє робоче місце; загальним правилам техніки безпеки на уроках трудового навчання. Розширити знання дітей про здорове харчування, про користь вживання овочів в раціон дітей. Розвивати спостережливість, охайність у роботі. Виховувати любов до природи; прищеплювати навички здорового образу життя. Корекція: розвиток дрібної моторики та координацію рухів рук, просторове орієнтування, кольоросприйняття, закріплення знань про геометричні форми, конкретизація понять про редьку.

Компетентність: вчити умінням і навичкам витягати користь із досвіду

Обладнання: глина, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням овочів, кошик овочів, кроссворд + розрізні літери, технічні картки, губка, тарілка з водою, насіння овочів, індивідуальні картки, глечик.

Тип уроку: комбінований, інтегрований,відкриття нового знання.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок, починається урок.
Працюватимете старанно, шоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі діти – просто молодці!
Щоб урок пройшов немарно, треба сісти рівно, гарно
І виконувати те, про що мова зараз йде.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Яка зараз пора року?

- Чим характерна осінь?

- А хто згадає вірші про осінь?

- Ви мабуть помітили, що закінчується осінь? Чарівниця-осінь зібрала свої пензлі, фарби, олівці і чекає сестру зиму.

ОСІНЬ

"Кленові листки"

Осінь, осінь… Лист жовтіє, з неба часом дощик сіє.

Червонясте, золотисте опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають, у книжки їх закладають.
Наче човники, рікою їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті – червонясті, золотисті. (І.Блажкевич)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

А скажіть будь ласка, а чим багата осінь, що вона дарує людям?

Чому кажуть, що осінь щедра господиня городів?

Чому кажуть, що осінь щедра господиня лісів?

Овочі, фрукти, гриби, горіхи….. правильно але сьогодні ми більш детально поговоримо про овочі.

Осінь полетіла на відпочинок, але залишила нам кросворд.

1. Розгадування кросворду за загадками чарівниці-осені.

/Files/images/maysternya/papka-04/Кроссворд.jpg

(діти відгадують загадку, знаходять відповідь, у клітинки із розрізних літер викладають слово)

Індивідуальна робота: (сліпий учень знаходить потрібний овоч, пояснює чому саме його обрав)

1. Помаранчева і гарна, у землі сиджу немарно. Соковита, солоденька, вже я стала чималенька. Собою пригощу дитинку. Хай корисну з’їсть… (морквинку)

2. В діжці ми їх засолили, а тоді всю зиму їли. Солоденькі та хрумкі у пухирцях… (огірки)

3. Некрасива, шишкувата, вк прийде на стіл вона, Скажуть весело хлоп’ята: "Ну й розсипчаста, смачна!" (картопля)

4. Народжується з квітки, його всі люблять дітки, Заліза в нім багато, рум’яне і хрустке. А ну, скажіть, малята, то що ж воно таке? (яблука)

5. Зелений чуб, червоний бік, смачний із нього чавлять сік. Ґаздині варять з ним борщі, росте в городі на кущі. (помідор)

7. Що то за голова, що лиш зуби і борода? (часник)

8. Кажуть, щоб хвороб не знати, треба всім мене вживати. Може, ви мене й з’їсте, тільки сльози проллєте. (цибуля)

9. Маленька, червоненька, із хвостиком тоненьким. На городі мене рвуть і до столу подають. (редиска)

10. В полі хороше мені Зеленіти навесні. Борщ із нього варить ненька, в нього шкурочка тоненька, солодкуватий він на смак, фіолетовий (буряк)

11. На городі виріс дужий, Круглий, жовтий і байдужий до червоних помідорів, до капусти і квасолі. Хто цей гордий карапуз? Здогадалися?... (гарбуз)

12. Він овальну форму має, На городі виростає. Ґадзині його консервують, і рагу смачне готують. Цей фіалковий пан – Тонкошкурий (баклажан)

13. Ця широколиста пані На землі і на паркані. У стручки, як у торби заховала всі скарби. (квасоля)

14. На городі молода пишні коса розпліта, у зеленії хустинки золоті хова зернинки. (кукурудза)

15. Є солодкий, є гіркий, різні форми має. Є худий, а є товстий, кожний його знає!.. (перець)

Молодці, я бачу ви всі дуже гарно знаєте овочі, впізнаєте їх на малюнках. А чи зможете ви вгадати овочи за описом?

Хвилинка для очей (сліпа дитина в цей час відпочиває, положивши голову на парту)

Гра "Який я овоч. Опиши." (діти по черзі виходять до дошки, описують будь-який овоч за заздалегідь вивченою схемою розмір – форма- колір – сак – де росте , всі інші відгадують) Ой які ви молодці, як багато знаєте овочів та сьогодні я хочу познайомити вас іще з одним дуже корисним овочем – це редька.

Конкретизація поняття про редьку

- зверніть увагу на фору (конусоподібна)

- який вона має розмір,

- а яка за кольором…. (чорна)

- а тепер давайте подивимося який цей овоч у розрізі (білий),

- давайте його понюхаємо (має специфічний запах)

- а тепер давайте скуштуємо…..

Вправи на розвиток дрібної моторики та просторове орієнтування.

А чи знаєте ви що потрібно для того, щоб виросли такі чудові овочі?

(скопати город, посадити насіння, доглядати за ростками…рихлити, поливати, захищати від шкідників).

От і ми з вами зараз спробуємо засадити наш незвичайний город

Гра "Засади город"

/Files/images/maysternya/papka-04/Колодец.jpg

- у верхньому лівому куті ми саджаємо кукурудзу (діти знаходять насіння, викладають на папері)

- у верхньому правому куті ми саджаємо…

- у нижньому лівому куті ми саджаємо….

- у нижньому правому куті ми саджаємо…..

ІV. Виявлення причин утруднення і постановка навчальних завдань.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами роботи з незвичайним матеріалом, який схожий на пластилін, з правилами, яких слід дотримуватися при роботі з цим матеріалом., та дізнаємося, що слід уживати в їжу, щоб мати міцне здоров’я.

- На сьогоднішньому уроці ми спробуємо попрацювати з глиною і перетворити звичайнісінький шматочок глини у справжнісінькі овочі. Ну то як, спробуємо?

V. "Відкриття" дітьми нового знання.

- Із давніх часів в Україні було розповсюджено гончарство – ремесло створення різних виробів із глини. Глина – сировина керамічної промисловості, матеріал для виробництва художніх виробів та творів вжиткового мистецтва. Виготовлені з глини вироби називаються керамічними.

- Діти, а зараз уявіть собі,що наш клас перетворився на велику дослідницьку лабораторію. Ви хочете стати лаборантами? - Так! - Для цього подивіться, що знаходиться на ваших столах?(діти роздивляються).

- Сьогодні у нашій дослідній лабораторії ми повинні дослідити властивості глини. З чого складається глина? З окремих частинок. Давайте перевіримо. Візьміть трохи глини. Яка вона? (сипиться)

- А якщо глину намочимо водою вона стане (беремо шматочок готової глини) м'яка, еластична.

- Основною властивістю глини є те, що в м’якому вигляді вона пластична, легко змінює свою форму, під час висихання зберігає надану їй форму, стає твердою, а після обжигу– ще й міцною, як камінь.

- Що можна виліпити з неї? - Посуд: тарілки, глечики, іграшки та інше.

А як називається професія людини, яка виготовляє вироби з глини? - Гончар.

- Гончар - стародавня професія. Для роботи гончару потрібно гончарний круг, глина, піч, у якій йому потрібно випалювати вироби.

Фізкультхвилинка

Ми з-за парт мерщій встаєм, лінькам волі не даєм,
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки, і зроби чотири кроки.
Ліньки наші відлетіли, ми за парти тихо сіли.

VІ. Розгляд зразка виробу.

1. Гра "Чарівний мішечок"

- Осінь залишила нам

«Чарівний мішечок». Що ж в цьому мішечку? (діти із мішечка на дотик достають овочі, які потім будуть ліпити)

2. Вправа для пальчиків.

"Засолка капусти"

Ми капусту порубали, (Різки рухи прямими кистями рук, пальці з’єднані, долоні прямі.) Свіжу моркву натирали, (Почергові рухи рук до себе і від себе) Ми капусту посолили, (Пальці стиснуті в кулаки. Кінчики пальців обох рук зібрані разом, імітуємо посипання сіллю) З неї соку надушили. (Інтенсивно стискаємо пальці обох рук в кулаки)

"Овочі"

Ось вам морквина, червона спина, чубчик зелений.

(Долоні затиснені в кулак, при цих словах діти розгинають великий палець).

А біля неї ріпки листочки (вказівний) та огірочки (середній).

Далі капуста виросла густо (безіменний).

Збоку в рядочку трошки горошку (мізинець).

Скільки смачного в мирі та згоді виросло, друзі, в нас на городі.

VІ. Технологія виготовлення виробів.

1. Обладнання роботи з пластиліном.

- Діти, під час роботи з глиною слід пам’ятати, що загальну форму виробу ліплять пальцями, а для зображення дрібних деталей використовують спеціальні інструменти – стеки. Вони бувають різною форми. Стеки з одного кінця ширші, а з другого – загострені. Розширеним кінцем стеки розділяють глину на дрібні шматочки, роблять у них заглиблення, а гострим кінцем проводять лінії, роблять проколи.

2. Прийоми ліплення.

- Відрізаємо заготівку певної маси спеціальним пристроєм.

- Скачуємо кульку між долонями. Всі нерівності загладжуємо вказівними пальцями.

- Розкачування заготівки циліндричної форми. Між долонями розкачують циліндр, потім пальцями вирівнюють бічні поверхні. Якщо потрібна конічна форма, то розкачують долонями одну сторону циліндра.

- З’єднування окремих деталей. Виліплені з пластиліну деталі з’єднують, притискаючи пальцями одну до одної.

- Виконання заглиблення у заготовці. Незначні заглиблення можна зробити пальцями. Заглиблення певної форми, проколи, лінії виконують за допомогою стека.

- Витягування виробів. Якщо потрібно з кульки виліпити форму бурячка, редьки, то виконують це пальцями способом витягування.

VІІ. Правила техніки безпеки на уроці.

1. Працювати охайно.

2. Економно витрачати матеріал.

3. Бути обережним з інструментами.

4. Виконувати завдання спокійно,без зайвих рухів.

5. Цінувати кожну хвилину робочого часу.

6. Прибрати робоче місце після уроку.

- розминати і розгортати глину потрібно на дощечці;

- розрізати глину стекою;

- після завершення роботи з глиною витирати руки вологою серветкою;

- не бери глину до рота;

- не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;

- поважай свою працю і працю своїх товаришів.

VІІІ. Практична робота учнів.

(вчитель в індивідуальному порядку контролює роботу учнів)

ІX. Рефлексія діяльності.

- з чим ми сьогодні працювали?

- а що ми ліпили?

- хто ж скаже, яка користь від овочів?

- так чому осінь називають щедрою господинею городів, садів та лісів?

- а з яким новим овочем ми сьогодні познайомилися?

- а чи сподобалося вам ліпити з глини?

Оцінювання роботи учнів на уроці.

- нам дуже сподобалося, як ви всі працювали на уроці (відмітити роботу учнів – хто краще.

/Files/images/maysternya/papka-04/PB140404.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140407.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140412.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140415.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140417.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140424.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140428.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140431.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140438.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140439.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140448.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140450.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140455.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140458.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140460.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140461.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140462.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140463.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140468.JPG/Files/images/maysternya/papka-04/PB140473.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 933